İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI BAŞVURULARINDA KEP KULLANIM ZORUNLULUĞU HK

 

Sayın Üyemiz;

Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü'nden alınan yazıda,

İhracatta Devlet Desteklerinden yaralanmak isteyen firmalar; 1 Nisan 2018 tarihinden itibaren yapacakları destek başvurularında, KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) adresi üzerinden elektronik ortamda (evrakların taranarak sisteme yüklenmesi) firma yetkilisine ait elektronik imzayla yapılması gerektiği ifade edilerek, söz konusu tarihten (1 Nisan 2018) itibaren postayla veya elden yapılan destek başvuruların kesinlikle kabul edilmeyeceği belirtilmektedir.

Bu kapsamda, 1 Nisan 2018 tarihinden itibaren;

2011-1 Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği Hakkında Tebliğ

2017-4 Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuar Katılımlarının Desteklenmesine İlişkin Karar

2014-8 Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesine İlişkin Karar

2010-6 Sayılı Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesine İlişkin Tebliğ

Kapsamındaki destek başvurularında evraklar elektronik ortamda renkli olarak taranarak firma yetkilisinin e-imzasıyla Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) yoluyla Bölge Müdürlüklerine veya İhracatçı Birliklerine gönderilecektir.

Bu nedenle;

Firmalarımız en kısa sürede, yetkilendirilmiş bilişim firmalarından firmalarının yetkili/yetkililerine ait Nitelikli Elektronik İmza Sertifikası (e-imza için) ile firmaları adına Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) almaları (daha önce almış olanların almalarına gerek yoktur) gerekmekte ve bilişim sistem (bilgisayar, internet ağı, renkli tarayıcı) altyapılarını hazır hale getirmeleri gerekmektedir. Bu sistem ve donanımların tamamlanarak en kısa sürede faaliyete geçirilmesi, sistemde yaşanacak aksaklıkların tespit edilerek 1 Nisan 2018 tarihinden önce giderilmesi bakımından büyük önem taşımaktadır.

Bilgi ve gereğini önemle rica ederim.

 

İdris ÇEVİK
Genel Sekreter