2024/267 Genel Sirküler

SİRKÜLER (2024/267)

                                                                                                                        

  1. İhracatta KDV İadesi, Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Konferansı Hakkında Bilgi;
  2. ÇHC İhracat Vergi İadeleri Hakkında Bilgi;
  3. Türkiye – Azerbaycan Kukk Toplantısı Ankara'da Gerçekleştirildi Hakkında Bilgi;
  4. Mısır (Kahire) Genel Nitelikli Ticaret Heyeti Hakkında Bilgi;
  5. Brezilya Baharat Sektörel Ticaret Heyeti Hakkında Bilgi;
  6. AB Çelik Korunma Önlemi Hakkında Bilgi;
  7. Birleşik Krallık Korunma Önlemi Hakkında Bilgi;
  8. Ormansızlaşmanın Önlenmesi Tüzüğü Hakkında Bilgi;
  9. Avustralya'nın Sınır Öncesi Biyogüvenlik İşlemleri Hakkında Bilgi;
  10. Ürünlerde Kalıcı Karbon Giderimi, Karbon Yakalama ve Karbon Saklamaya İlişkin Gönüllü Sertifikasyon Hakkında Bilgi;
  11. Fas'ta Hayvansal Ürünlerde ve Zeytinyağında Gümrük Vergisi Muafiyeti Hakkında Bilgi; 
  12. Dış Ticaret Talepleri Hakkında Bilgi;

Konularını kapsayan sirkülerimiz bilgilerinize sunulmuştur.

1

İHRACATTA KDV İADESİ, YAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ KONFERANSI HAKKINDA BİLGİ;

Bilindiği üzere, Türkiye İhracatçılar Meclisi ihracatçılarımızın ve ihracatçı sektörlerin ihtiyaçlarına yönelik çözümler geliştirmek, ihracat süreçlerini kolaylaştırmak, dış ticaret hacmini artırmak, nitelikli personel yetiştirilmesine destek olmak, mevzuat ve ihracat uygulamalarına ilişkin rehberlik sağlamak amaçlarıyla çeşitli faaliyetler yürütmekte olup bilgilendirme programları da düzenlemektedir.

Bu itibarla, 21 Aralık 2024 Cumartesi günü 10.00-13.00 saatleri arasında Dış Ticaret Kompleksi Ömer Halisdemir Salonunda "İhracatta KDV İadesi, Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Konferansı” gerçekleştirilecektir. 

Kayıt Linki: https://dosya.tim.org.tr/index.php/apps/forms/s/YSQGYYfFnfp98RzCkZ6apiHT

Konferans İçeriği:

  • KDV Kanununa İlişkin Genel Bilgiler
  • İhracat İstisnası
  • Mal İhracı Kapsamı ve Beyanı
  • Hizmet İhracı Kapsamı ve Beyanı
  • Mahsuben KDV İadesi
  • Nakden KDV İadesi
  • Mal İhracatından Kaynaklanan Nakit KDV İadelerinde Hız ve Etkinliği Artıran Uygulamalar
  • KDV İadesi Kontrol Raporlarında Yer Alan Kontrol Segmentlerine İlişkin Açıklamalar
  • KDV İadelerinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

2

ÇHC İHRACAT VERGİ İADELERİ HAKKINDA BİLGİ;

 

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM)'den alınan bir yazıda, Ticaret Bakanlığından alınan bir yazıya atfen, Çin Halk Cumhuriyetindeki vergi iade oranlarındaki düzenlemelerle ilgili olarak;

• Alüminyum, bakır ve kimyasal işlem görmüş hayvansal ve bitkisel yağların da içinde bulunduğu bazı eşyaların ihracında vergi iadesinin kaldırıldığı,

 • Rafine yağlar, bataryalar ve bazı maden dışı minerallerin de içinde bulunduğu bazı eşyaların ihracında ise vergi iadesinin %13'den %9'a düşürüldüğü,

• Söz konusu düzenlemelerin, 1 Aralık 2024 tarihinden itibaren yürürlüğe gireceği ve uygulanacak iade oranı için ihracat beyannamesi tarihinin esas alınacağı

Bildirilmektedir.

İlave bilgi için ilgili Ticaret Müşavirliği (pekin@ticaret.gov.tr) ile temasa geçilmesinin faydalı olacağı değerlendirilmektedir.

Ekler:

1. İhracat Vergi İadeleri İptal Olanlar (4 Sayfa)

2. İhracat Vergi İadeleri İndirilenler (8 Sayfa)

3

TÜRKİYE – AZERBAYCAN KUKK TOPLANTISI ANKARA'DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ HAKKINDA BİLGİ;

KUKK Toplantısında, 2025 yılı için, ikili / transit geçiş belge kotası: 65.000 adet Transit geçiş belgesi kotası: 85.000 adet olarak belirlendi.

2025 yılında, ilk kez, Türk ve Azerbaycan taşımacıları, dijital ortamda sunulan elektronik geçiş belgesi kullanma imkanından yararlanabilecek. İki ülke makamları, 2025 yılı için, 15.000 adet Transit elektronik geçiş belgesi 500 adet ikili elektronik geçiş belgesi kotası konusunda anlaşmaya vardılar.

Bu önemli karar ile, Azerbaycan transit geçiş belgesi kotamız, 100.000 adete ulaşmış oldu. Toplantıda, Azerbaycan taşımalarımızda sektörümüzün yaşadığı ana sorunlar da Türk Heyeti tarafından aktarılarak istişare edildi.

Azerbaycan'da ağırlık ve boyut kontrollerinde tolerans uygulanması, Nahçıvan'da 200 litre yakıt aşımı üzerine konan cezanın ve yol vergisinin iptal edilmesi, Azerbaycan'da yol vergisinin kaldırılması, Hazar Denizinde Ro-Ro kapasitesinin artık artırılması gerekliliği, Azerbaycan üzerinden transit geçişlerde kimi ürünlere konan yüksek teminat uygulamasında kolaylık gibi birçok konu toplantıda istişare edildi.

Azerbaycan Makamları, ağırlıkta 5 kantar toleransı uygulandığını ifade ederken, boyut konusunda istişarelerin devam ettiğini, sorunların ilgili Azerbaycan yetkili birimlerine iletileceği protokol ile zapt altına alındı.

İki ülke taşımacılığının genel sorunları dışında, iki ülke arasında e-CMR konusunda ortak çalışma yürütülmesi ve sayısal takograf kartlarının basım işlerinin Türkiye'de gerçekleştirilmesi gibi iki ülke makamları arasında iş birliği konusunda da önemli kararlar alındı.

4

MISIR (KAHİRE) GENEL NİTELİKLİ TİCARET HEYETİ HAKKINDA BİLGİ;

Türkiye İhracatçılar Meclisinden (TİM) alınan yazıda, T.C. Ticaret Bakanlığı koordinasyonu, Türkiye İhracatçılar Meclisi organizasyonu ile 27-30 Ocak 2025 tarihleri arasında Mısır'a yönelik tüm sektörleri kapsayan genel nitelikli bir Ticaret Heyeti gerçekleştirilecek olup, Kahire şehrini kapsayacak söz konusu organizasyonda Mısır'dan iş insanlarının davet edileceği nitelikli iş görüşmelerinin gerçekleştirilmesi öngörülmektedir.

Bahse konu heyete başvuru için son tarih 26 Aralık 2024 Perşembe günü mesai bitimidir. Bu tarihe kadar https://delegations.tim.org.tr/event/eygpt-cairo-trade-delegation/company/register  adresinde yer alan Başvuru Formu'nun eksiksiz olarak doldurulması gerekmekte olup, firmalarımızdan ekonomi sınıfı uçak biletli katılım paketi için 65.000 TL tahsil edilecektir.

Heyete katılım, başvuru formlarının doldurulması ve ödeme dekontlarının Türkiye İhracatçılar Meclisine (miracakkoc@tim.org.tr) ulaştırılmasıyla kesinleşecektir.

Ek:

1.Heyete İlişkin Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar (2 Sayfa)

2. Mısır (Kahire) Genel Ticaret Heyeti Taslak Programı (1 Sayfa)

5

BREZİLYA BAHARAT SEKTÖREL TİCARET HEYETİ HAKKINDA BİLGİ;

Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği tarafından, Ticaret Bakanlığından onay alınması durumunda 18-22 Mart 2025 tarihleri arasında Brezilya Baharat Sektörel Ticaret Heyeti düzenlenmesi planlanmaktadır.

Ticaret heyeti programı dahilinde, baharat ithalatçı, toptancı ve distribütör firmalar ile katılımcı şirketlerimiz arasında ikili iş görüşmelerinin düzenlenmesi planlanmakta olup, taslak program ve gerekli belgeler bilgi dosyasının içerisinde yer almaktadır.

Anılan heyet organizasyonu için 5973 sayılı İhracat Destekleri Hakkında Karar kapsamında Ticaret Bakanlığına başvuru yapılacak olup, katılım bedeli devlet desteği düşülmüş şekilde 2.100,00 ABD Doları, aynı firmadan ikinci kişi olması halinde 1.200,00 ABD Doları olarak belirlenmiştir. Net maliyet, daha sonra ayrıca belirlenecektir.

Bu çerçevede söz konusu programa katılmak isteyen üyelerimizin en geç 25 Aralık 2024 Çarşamba günü saat 17:30'a kadar heyet katılımına ilişkin ödeme dekontu ile ekte yer alan Sektörel Ticaret Heyeti Katılımcı Şirket Talep Yazısını (EK A-1) ve Heyet Katılım Taahhütnamesini imza sirkülerinde yetkili kişilerce imzalı olarak öncesinde tarim4@eib.org.tr  e-posta adresine iletmeleri ve sonrasında Ege İhracatçılar Birliği Genel Sekreterliği adresine kargo ile göndermeleri, ayrıca yine bilgi dosyasında yer alan online formu doldurmaları beklenmektedir.

Ek: Başvuru için Gerekli Belgeler

6

AB ÇELİK KORUNMA ÖNLEMİ HAKKINDA BİLGİ;

T.C. Ticaret Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğünden alınan bir yazıda, Avrupa Birliği tarafından bazı çelik ürünleri ithalatına karşı bir korunma önlemi uygulanmakta olduğu söz konusu önlemin 24 Haziran 2024 tarihli Komisyon kararıyla 30 Haziran 2026 tarihine kadar uzatıldığı bildirilmektedir.

Bu defa, bir örneği ekte yer alan 17 Aralık 2024 tarihli AB Resmi Gazetesi'nde yayımlanan Bildirime göre, bir gözden geçirme soruşturması ("functioning review") başlatıldığı belirtilmektedir. Söz konusu gözden geçirme çerçevesinde Komisyon tarafından mezkur önlemde bir değişikliğe gidilmesi gerekip gerekmediği, mevcut kotaların tahsisat ve yönetim biçimleri ile sebep olduğu olası dışlayıcı etkiler, geleneksel ticaret akışındaki değişimler gibi hususların inceleneceği ifade edilmektedir.

Bahse konu bildirimde, komisyon tarafından önlemden muaf tutulan gelişmekte olan ülkeler listesinin de mevcut koşullara göre güncelleneceği ifade edilmektedir.

Ayrıca, soruşturma kapsamında ek konuları gündeme getirmek isteyen ilgili tarafların iddialarını kanıtlayan yeterli delilleri ve bir ürün kategorisini etkileyen herhangi bir gelişmenin nasıl ele alınacağına ilişkin önerilerini de sunmalarının mümkün olunduğu belirtilmektedir.

Öte yandan söz konusu bildirimde, ilgili tarafların 10 Ocak 2025 tarihine kadar yazılı görüşlerini iletebileceği ve tüm yazılı başvuruların https://tron.trade.ec.europa.eu/tron/TDI adresi üzerinden yapılması gerektiği belirtilmektedir.

Ek: Açılış Bildirimi

7

BİRLEŞİK KRALLIK KORUNMA ÖNLEMİ HAKKINDA BİLGİ;

T.C. Ticaret Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğünden alınan bir yazıda, Birleşik Krallık (BK) tarafından belirli çelik ürünlerine uygulanan korunma önlemi kapsamında BK Ticaret Politikası Önlemleri Otoritesi (TRA) tarafından 1. kategoride sınıflandırılan ürünler için piyasadaki değişimler sebebiyle söz konusu kategorideki önlemin askıya alınmasının gerekli olup olmadığının belirlenmesi (suspension review) amacıyla bir gözden geçirme soruşturması yürütülmekte olduğu hatırlatılmaktadır.

Bu defa, TRA tarafından 16 Aralık 2024 tarihinde nihai raporun yayımlanmış olduğu, söz konusu kategoride önlemin askıya alınmasının gerekli olmadığı sonucuna ulaşıldığı belirtilmektedir. İlgili raporda, bahse konu kategoride tarife kontenjanlarının halihazırda artırılmış olması ve söz konusu kontenjanların tüketim oranının düşük olması sebebiyle önlemin askıya alınmasını gerektirecek durumların ortadan kalktığı ifade edilmiştir.

Bahse konu rapor https://www.trade-remedies.service.gov.uk/public/case/SS0051/# adresinde yer almaktadır.

8

ORMANSIZLAŞMANIN ÖNLENMESİ TÜZÜĞÜ HAKKINDA BİLGİ;

Türkiye İhracatçılar Meclisinden alınan bir yazıda, T.C. Ticaret Bakanlığından iletilen yazıya atıfla, 02.10.2024 tarihinde 2023/1115 Sayılı Ormansızlaşmanın Önlenmesi Tüzüğü'nün 30 Aralık 2024 tarihinde başlayacak olan uygulama süresinin 12 ay süreyle ertelenmesi için Avrupa Komisyonu tarafından sunulan teklifin Avrupa Parlamentosuna (AP) iletildiği aktarılmaktadır.

Teklif kapsamında gerçekleştirilen görüşmelerde, AP tarafından 'yüksek riskli', 'standart riskli' ve 'düşük riskli' sınıflandırmalarına ilave olarak özen yükümlülüğü süreçlerini kolaylaştırmak amacıyla 'risksiz' ülke sınıflandırmasının getirilmesinin talep edildiği belirtilmektedir.

AB kurumları arasında yürütülen müzakereler sonucunda 3 Aralık 2024 tarihinde, Konsey ve Parlamento arasında sağlanan uzlaşıya göre;

  • Mevzuatın uygulama tarihi, büyük şirketler için 30 Aralık 2025 ve küçük ve mikro işletmeler için ise 30 Haziran 2026 olarak belirlenmiş,
  • AP tarafından önerilen 'risksiz' ülke sınıflandırması kabul edilmemiş,
  • Ülke risk sınıflandırmasına ilişkin Komisyon çalışmasının 30 Haziran 2025 tarihine kadar tamamlanacağına yönelik taahhüt verilmiştir.

Yasalaşması kesinleşme noktasına gelmiş olan teklife ilişkin bundan sonraki aşamada, Konsey ve Parlamento'da oylama süreçlerinin tamamlanmasının beklendiği ifade edilmektedir.

Bu çerçevede, Komisyon tarafından ayrıca AB'nin küresel orman kaybını durdurma taahhüdünü desteklemek ve sürdürülebilir, ormansızlaşmadan ari tedarik zincirlerini teşvik etmek üzere üçüncü ülkeler ile iş birliği imkanları çerçevesini çizen Uluslararası İş Birliği için Stratejik Çerçeve Belgesi (2024) yayımlanmıştır. Söz konusu belge ayrıca, ülke sınıflandırmasında esas alınacak kriterleri içermekte olup, belgeye ilişkin özet not Ek 1'de yer almaktadır. Ormansızlaşmanın Önlenmesi Çok Taraflı Platformu'nun 6 Aralık 2024 tarihinde düzenlenen toplantısına Ticaret Bakanlığı tarafından katılım sağlanmış olup, toplantıda ele alınan hususlara dair not Ek 2'de paylaşılmaktadır.

Ekler:

1. Uluslararası İşbirliği için Stratejik Çerçeve Belgesi (3 sayfa)

2. Ormansızlaşmanın Önlenmesi Çok Taraflı Platformu Toplantı Notu (2 sayfa)

9

AVUSTRALYA'NIN SINIR ÖNCESİ BİYOGÜVENLİK İŞLEMLERİ HAKKINDA BİLGİ;

Ticaret Bakanlığı Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürlüğünden alınan bir yazıda, Avustralya Federal Hükümeti Tarım, Balıkçılık ve Ormancılık Bakanlığı tarafından uygulanan biyogüvenlik düzenlemeleri kapsamında, muhtelif ürünlerin Avustralya'ya ihracatı öncesinde sevk ülkesinde onaylı firmalar tarafından işleme tabi tutulması gerektiği ve konuya ilişkin güncel genel bilgilerin bağlantıda yer aldığı ifade edilmektedir.

Yazıda devamla, söz konusu Bakanlık tarafından 16/12/2024 tarihinde yapılan duyuruda, ülkemizden Ne-Da İlaçlama Amb. Nak. San. ve Tic. Ltd. Şti.ve İbrahim Tosik Teknik İlaçlama San. Tic. Ltd. Şti.'nin işlem yapma yetkilerinin, kritik düzeyde uyumsuzluk nedeniyle, 16/12/2024 tarihinde askıya alındığı ve bu tarih itibarıyla söz konusu işlem sağlayıcılar tarafından düzenlenen sertifikaların, işlem ve sertifika tarihine bakılmaksızın, kabul edilmeyeceği belirtilerek, işlem yapma yetkisi bulunan onaylı işlem sağlayıcıların güncel listesinin, bağlantı aracılığıyla sunulduğu bildirilmiştir.

10

ÜRÜNLERDE KALICI KARBON GİDERİMİ, KARBON YAKALAMA VE KARBON SAKLAMAYA İLİŞKİN GÖNÜLLÜ SERTİFİKASYON HAKKINDA BİLGİ;

Ticaret Bakanlığı'ndan alınan bir yazıda, Paris İklim Anlaşması kapsamında AB'nin 2050 yılında karbon-nötr bir ekonomi olma ve ayrıca 2030 yılı için koyduğu bağlayıcı %55'lik emisyon azaltım hedefine ulaşma konusunda ana çerçeveyi 2021 yılında yürürlüğe giren Avrupa İklim Yasası ile belirlediği ifade edilmektedir.

Aynı yazıda devamla, mezkur yasa ile belirlenen emisyon hedeflerine ulaşma noktasında tamamlayıcı mahiyette olacak şekilde; ürünlerde kalıcı karbon giderimi, karbon tarımı ve karbon yakalamayı hızlandırma ve teşvik etme amacıyla gönüllü bir sertifikasyon sistemi oluşturulması adına 2024/3012 sayılı AB Yönetmeliği 6 Aralık 2024 tarihli ve L sayılı AB Resmi Gazetesi'nde yayımlandığı belirtilmektedir.

Söz konusu düzenleme ile;

  • Birlik içinde operatörlerce gerçekleştirilen faaliyetler için kalite kriterleri;
  • Faaliyetlerce ortaya çıkarılan karbon giderimleri ve toprak emisyon azaltımlarının doğrulama ve sertifikasyonuna ilişkin kurallar;
  • Sertifikasyon sistemlerinin Avrupa Komisyonu tarafından işleyişi ve tanınmasına ilişkin kurallar;
  • Sertifikalandırmaya ve sertifikalı birimlerin kullanımıyla ilgili kurallar

belirlenerek özellikle AB sertifikasyon sistemi altında sertifikalandırılan karbon giderimlerinin olası bir yeşil aklama (greenwashing) ve/veya çifte hesaplamanın (double counting) önüne geçilmesi suretiyle, üçüncü ülkeler veya uluslararası uyum programları yerine doğrudan AB ulusal katkı beyanına (NDC) katkı sağlamasının temin edilmesi amaçlanmaktadır.

Düzenlemenin kapsamı ise atmosferden karbonu ortadan kaldırma niteliğini haiz yer altı, kara veya okyanuslar dahil deniz rezervuarlarında ve uzun ömürlü ürünlerdeki karbon depolamasını artıran faaliyetlerden bir veya daha fazla uygulama veya süreci içerecek şekilde belirlenmiştir.

Kurgulanan sertifikasyon sisteminin çalışma prensibini şu şekilde özetlemek mümkündür:

1-Bu Yönetmelik kapsamındaki uygunluk sertifikasını (certification of compliance) almak için AB'deki bir ekonomik operatör öncelikle, Avrupa Komisyonu tarafından tanınan bir “sertifikasyon programı”na (certification scheme) [mezkur Yönetmelikle belirlenen kalite kriterleri ile sertifikasyon kurallarına, operatörlerin ve operatörlerce gerçekleştirilecek faaliyetlerin uyumunu sertifikalandıran kuruluş] katılım için başvuracaktır.

2-Başvuru kabul edildikten sonra, ilgili operatör mevzuattaki “kalite kriterleri”ne (quality criteria) uyumu gösteren kanıtlar ve faaliyet neticesinde ortaya çıkarılması beklenen net karbon giderim faydası veya net toprak emisyonu azaltım faydası ile bir izleme planını da içeren bir faaliyet planını; “sertifikasyon kuruluşu”na (certification body) [sertifikasyon denetimleri yapmak ve uygunluk sertifikaları vermek üzere bir sertifikasyon programı ile anlaşma yapmış, akredite edilmiş veya tanınmış bağımsız bir uygunluk değerlendirme kuruluşu] sunacaktır.

3-Sertifikasyon kuruluşu, sunulan bilgileri doğrulamak adına bir sertifikasyon denetimi gerçekleştirecek ve şayet bu denetim neticesinde bilgiler doğrulandığı takdirde; sertifikasyon kuruluşu bir sertifikasyon denetim raporu hazırlayarak uygunluk sertifikasını düzenleyecektir.

4-Ayrıca; sertifikasyon programları tarafından atanan sertifikasyon kuruluşlarının, bir ulusal akreditasyon kuruluşu (national accreditation body) tarafından akredite edilmesi veya ulusal yetkin otorite olarak tanınması gerekmektedir.

Öte yandan, mezkur Yönetmeliğin AB ETS kapsamına giren emisyonlara uygulanmayacağı hususu temel ilke olarak belirlenmiş olup; bunun tek istinasının ise belirlenen sürdürülebilirlik ve sera gazı emisyonu tasarrufu kriterlerini karşılaması durumunda biyoyakıtlar, biyolikitler ve biyokütle yakıtlarından kaynaklanan karbon emisyonlarının yakalanması ve depolanması olacağı hüküm altına alınmıştır.

Karbon yakalama teknolojilerinin emisyon azaltım hedeflerini gerçekleştirme yolunda kullanılabilecek kritik önemde bir araç olma potansiyeline karşın; gereken mali ve teknoloji desteğini görmemesinden kaynaklı olarak şu ana değin etkin bir şekilde kullanılmadığı göz önüne alındığında, AB'nin önümüzdeki dönemde mezkur teknolojilerden daha fazla istifade etmek arzusunda olduğu ve bahse konu gönüllü sertifikasyon sisteminin de adeta pilot bir proje olarak uygulamaya konulma vizyonu taşıdığı; AB'nin 2040, 2050 ve sonrasına yönelik iklim hedeflerinin yerine getirilmesinde önümüzdeki dönemde karbon yakalama ihtiyaçlarının da daha detaylı incelenerek, uygulamanın AB Emisyon Ticaret Sistemi ile bağlantılandırılması hususunun da gündeme gelebileceği düşünülmektedir.

Bahse konu Yönetmeliğe https://eur-lex.europa.eu/legalcontent/EN/TXT/?uri=CELEX:32024R3012 adresinde ulaşılabilmektedir.

11

FAS'TA HAYVANSAL ÜRÜNLERDE VE ZEYTİNYAĞINDA GÜMRÜK VERGİSİ MUAFİYETİ HAKKINDA BİLGİ;

Rabat Ticaret Müşavirliğimizden alınan yazıda, Fas Gümrük ve Dolaylı Vergi İdaresinin 18 Ekim 2024 tarih ve 6605/211 sayılı Genelgesi kapsamında aşağıdaki ürünlere uygulanan ithalat vergisinin tahsilatının askıya alınmasına karar verildiği belirtilmektedir:

  • 0104.10.90.10 tarife pozisyonu altında (Fas Gümrük Cetveli) yer alan evcil koyunlar (100.000 başlık bir kontenjan sınırında)
  • 0201, 0202, 0204, Ex0206 ve 0208.60 tarife pozisyonları altında yer alan sığır, koyun, keçi ve deve türlerine ait evcil hayvanların etleri ve sakatatları (20.000 tonluk bir sınırda)
  • 1509.20.00.00 ve 1509.30.00.00 tarife pozisyonları altında yer alan (Fas Gümrük Cetveli) sızma ve ekstra sızma zeytinyağı (10.000 tonluk bir sınırda)

Ayrıca, söz konusu tarife avantajından yararlanmak için, Fas Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından sağlanan Gümrük Muafiyeti Talebi (Demande de Franchise Douanière-DFD) belgesinin ibraz edilmesinin gerektiği, bu uygulamanın ise 19 Ekim ile 31 Aralık 2024 tarihleri arasındaki dönemi kapsadığı ifade edilmektedir.

12

DIŞ TİCARET TALEPLERİ HAKKINDA BİLGİ;

En güncel dış ticaret taleplerine Ticaret Bakanlığına ait www.ticaret.gov.tr adresli web sitesi üzerinden https://distalep.ticaret.gov.tr adresindeki Dış Talepler Bülteni başlığı altından birliğimize üye olduğunuz sicil no ve vergi numaranızla giriş yaparak ulaşabilirsiniz.

- Mezkur bültenin potansiyel ihracat imkanlarını yakalayabilmelerini teminen firma yetkilileri tarafından düzenli takip edilmesi,

 - Müşavirler tarafından sisteme girişi yapılan şirket temsilcileriyle doğrudan iletişime geçilmesi,

- Talebe ilişkin varsa diğer soruların ilgili Müşavirliğe yöneltilmesi,

- Kendilerine ulaşan üçüncü taraflara ilişkin dikkatli olunması gerekmektedir.